11

We bevinden ons in de maag van een gigantische walvis. We zien deuren. Een is de ingang, een andere de uitgang. De overige deuren zijn vragend, keuzes die geopend en weer gesloten kunnen worden. Waar leiden ze naartoe? Wil je het weten of niet? Elke leerling kreeg de controle over één deur, waarachter ze een werk konden neerzetten. Dit licht- of geluidsfragment, sculptuur of ander beeld representeert voor hen ‘vrijheid’. Hoe kunnen we vrijheid definiëren? Hoe vrij zijn we eigenlijk? Wat betekent vrijheid van meningsuiting?


Young participants: 5th grade ASO students: Amina Amzou, Nero Nelson, Carlo Van Cappellen, Manu Willekens, Hidde Wittermans, Israe Benzid, Al-Amine Aasriou, Ilyes Djari, Gaëlle Fronhoffs, Oussama Laroug, Meriem Madani, Ylleza Rakoci, Rosa Bezujien, Rabia Muhammad Nadeem Saleem
Artist: Dirk Hendrickx
Experts: Steven Raemen (philosopher), Lode Delputte (journalist)
European partner: Liceo Laura Bassi di Bologna
Theme: Freedom
Final output: Installation