14

Een experimentele solo die het midden houdt tussen een ontmoeting en een pure voorstelling. Suite au dernier mot : au fond tout est en surface van Olga Mesa is een biografisch gedicht in dertien taferelen dat de begrippen territorium, geheugen en visie verkent. De Madrileense artieste is afwisselend onderwerp en voorwerp van haar eigen creatie.


Mesa studeerde dans, muziek en theater in Spanje, Frankrijk en de VS. Ze behaalde de tweede plaats in de Choreografieprijs van Madrid en kreeg een beurs voor de Merce Cunningham School of New York. Samen met Blanca Otero en La Ribot richtte ze het gezelschap Bocanada Danza op. In 1992 begon ze met een eigen gezelschap in Madrid daarmee ze elf producties op de planken zette. Haar voorstellingen waren te zien in diverse theaters en op festivals in Duitsland, Oostenrijk, België, Spanje, de VS, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Portugal en Zwitserland. Mesa heeft ook videowerk op haar actief, werkt mee aan kunst- en theatertijdschriften en was mede-oprichtster van Inesperada, een organisatie die de hedendaagse dans promoot in Madrid. Sinds 1996 wordt het Olga Mesagezelschap gesteund door het Spaanse Ministerie van Cultuur.

Directie, choreografie, interpretatie Olga Mesa - Creatiie video-belichting-geluid Daniel Miracle - Tekst Olga Mesa, Fragmenten uit  « JLG/JLG »  van Jean Luc Godard -  Artistiek medewerker Marc Hwang - Productie Cie Olga Mesa /Assotiation Hors Champ Fuera de Campo -  Spreiding Off Limits - coproductie Centre National de la Danse (CND) - Paris (Fr), Espace Pier Paolo Passolini, Valencienes (Fr) -El Ojo de la Faraona , las Palmas de GranCanaria (Es)- Medewerking: Théâtre de la Ville, Paris (Fr) - Steun ADC (Sz) Théâtre de l'Usine (Sz)


Video