Preventieadviseur – Niveau 3

  • Samen met onze Preventieadviseur Niveau 1, geef je ondersteuning en maak je deel uit van onze Interne Dienst voor Preventie en Bescherming (IDBP).
  • Je adviseert proactief de medewerkers van Bozar om alle wettelijke bepalingen van de wetgeving inzake welzijn op het werk na te leven.
  • Je draagt proactief bij tot de verwezenlijking van het beleid inzake preventie, veiligheid en welzijn op het werk en neemt deel aan de analyse van de risico's die hiermee verband houden.
  • Je houdt regelmatig toezicht op de ruimtes van het Paleis voor Schone Kunsten en zijn kantoren. Je stelt verbeteringen voor waar je dat nodig acht.
  • Je formuleert adviezen in het kader van de uitwerking van het algemeen preventieplan en het jaarlijks actieplan en zorgt voor de follow-up hiervan; je geeft advies aan het management, de sociale partners en de werknemers op het terrein, alsook aan derden. Je sensibiliseert hen.
  • Je staat ook in voor het operationele beheer van de activiteiten in verband met veiligheid en preventie: coördinatie van de interventieteams, beheer van het materiaal (brandblussers...), opvolging van de wettelijke controles (noodverlichting, alarmsystemen...) om de werkomstandigheden te optimaliseren, maar ook voor onze bezoekers, artiesten en derden.
  • Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van wetgeving op de voet en verwerkt wijzigingen in de procedures van de organisatie.

Jouw profiel

  • Je hebt een opleiding gevolgd op het niveau van Bachelor (graduaat), bij voorkeur in een technische richting, met een aanvullend diploma als preventieadviseur, niveau 3
  • Je hebt bij voorkeur reeds enkele jaren ervaring, idealiter als preventieadviseur.
  • Je hebt goede kennis van de twee gangbare talen die in Brussel gesproken worden, het Nederlands en het Frans. Jouw kennis van het Engels is een pluspunt.
  • Je beheerst de courante MS Office-programma's (Outlook, Word, Excel en Powerpoint).
  • Je bent communicatief, diplomatisch, en in staat om je gesprekspartners te motiveren en te overtuigen. Autonoom, jouw zin voor organisatie en jouw administratieve vaardigheden stellen je in staat de vooropgestelde doelen te bereiken.

Ons aanbod

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur, met glijdend uurrooster
  • Maaltijdcheques
  • Een groepsverzekering
  • Een hospitalisatieverzekering na 6 maanden
  • Het woon-werkverkeer met openbaar vervoer 100% vergoed

Interesse ?

Stuur je sollicitatie tot 7 november 2021 naar:

Edwin Udding, HR Coordinator Bozar - Ravensteinstraat 23, 1000 Brussel

Tel: 02/507.82.67 - Email: jobs@bozar.be

BOZAR staat open voor de diversiteit van de kandidaten zonder onderscheid in geslacht, geloof, huidskleur, nationaliteit, seksuele voorkeur of handicap.