20

Welke tariefformule komt mij het voordeligst uit?
Hoe reserveer ik een rondleiding?
Hoe verloopt de betaling van de gids?
Mag ik zelf mijn groep rondleiden? Waarmee moet ik rekening houden?
Zijn de tentoonstellingen toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit?
Kan ik een gereserveerde rondleiding wijzigen of annuleren?
Wat moet ik doen als mijn groep te laat komt voor de rondleiding?
Hoe verloopt het onthaal van mijn groep op de dag van het bezoek?
Waar kan ik iets eten voor of na mijn bezoek?
Hoe geraak ik in het Paleis voor Schone Kunsten?

 

Welke tariefformule komt mij het voordeligst uit?

Groepen vanaf 10 personen hebben recht op een kortingstarief voor tentoonstellingstickets + 1 gratis ticket per 10 betalende bezoekers (10 + 1 gratis). Het groepstarief is niet van toepassing op deelnemers die apart betalen.

Gidstarief voor een gewoon bezoek: € 77 – € 97 tijdens het weekend en nocturnes.

Sommige groepen genieten een kortingstarief voor rondleidingen aan de tentoonstellingen: 

Scholen
€ 1 per leerling + gratis toegang voor één leerkracht (per 10 leerlingen).
Gids: € 30 (maximaal 15 leerlingen)

Kwetsbare doelgroepen en verenigingen
Er zijn kortingen voor personen met een mentale of fysieke handicap, personen die niet een van de landstalen beheersen en voor socioculturele verenigingen (OCMW’s, Lasso, buurthuizen, alfabetiseringscentra, opvangcentra voor vluchtelingen, rusthuizen, gezondheidscentra …).
Gids: € 30 (maximaal 15 personen)
Tickets: verschillende kortingsmogelijkheden, contacteer ons (+32 2 507 83 36 of groups@bozar.be)

Doven en slechthorenden
Gids: € 77 – € 97 tijdens het weekend en nocturnes (maximaal 15 personen) + € 6 per deelnemer voor het toegangsticket.

Ga naar de pagina groepstarieven voor een volledig overzicht van onze groepskortingen.

 

Hoe reserveer ik een rondleiding?

Rondleidingen moeten minstens drie weken op voorhand worden gereserveerd (of onder voorbehoud, op kortere termijn). Reserveer je rondleiding via het onlineformulier specifiek voor jouw groep:

Alle reservaties worden schriftelijk bevestigd met vermelding van de datum en het uur van het bezoek, de betalingswijze en de praktische afspraken bij aankomst in BOZAR.

De betaling moet drie weken vooraf gebeuren.

Info: +32 2 507 83 36 - groups@bozar.be
(openingsuren verkooppunt: maandag tot vrijdag tussen 9:00 en 17:00.)

 

Hoe verloopt de betaling van het bezoek?

Betaling van de gids
Alle reservaties worden schriftelijk bevestigd met vermelding van de datum, het uur van het bezoek, de betaalwijze en de praktische afspraken. De betaling moet ten laatste drie weken vooraf gebeuren.

Betaling van de tickets
Je kunt op twee manieren betalen:

  • Tot de dag voor het bezoek, kan je tickets bestellen via ons callcenter en betaal met je kredietkaart (Visa, Mastercard of American Express). Je ontvangt je tickets via e-mail. Print de e-tickets thuis af of sla ze op op je smartphone. Gelieve jouw klantennummer en het reservatienummer bij de hand te houden als je ons contacteert.
    Callcenter: +32 2 507 82 00. Van dinsdag tot vrijdag van 11 tot 19u en op zaterdag van 13 tot 19u.
  • Ofwel op de dag van je bezoek in het verkooppunt BOZAR TICKETS. Kom in dat geval wat vroeger naar Bozar om het startuur van de rondleiding niet te missen.
    BOZAR TICKETS : Ravensteinstraat  16, Brussel. Open van dinsdag tot zondag van 9u45 tot 19u.

 

Mag ik zelf mijn groep rondleiden? Waarmee moet ik rekening houden?

Om het comfort en de veiligheid van de bezoekers te garanderen beperken we het aantal groepen in de tentoonstellingen. Groepen zonder gids of met een externe gids zijn daarom verplicht hun bezoek vooraf te reserveren.

Als je je eigen groep wil rondleiden moet je rekening houden met de volgende afspraken:

  • Aanvragen van externe gidsen en leerkrachten, dienen minsten drie weken vooraf worden doorgegeven per mail aan groups@bozar.be. Pas na goedkeuring, kan de aangevraagde rondleiding doorgaan.
  • Om de kwaliteit van de bezoeken te garanderen, beperken we het aantal groepen in de tentoonstellingen. BOZAR behoudt zich het recht voor om aanvragen van groepen met een externe gids te weigeren als het maximaal aantal groepen in de tentoonstelling bereikt is.

 

Zijn de tentoonstellingen toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit?

Vermeld bij je reservatie de vraag om assistentie: wij voorzien alvast medewerkers voor de begeleiding in de lift. 

Er zijn wandelstokken met zitje ter beschikking aan de ingang van de tentoonstellingen.

Personen met beperkte mobiliteit genieten een verlaagd tarief. Ga naar de pagina groepstarieven en de pagina tarieven & kortingen voor meer info.

 

Kan ik een gereserveerde rondleiding wijzigen of annuleren?

Wijzigingen of annuleringen moeten minstens drie weken vooraf per e-mail worden aangevraagd via groups@bozar.be.

Onze freelancegidsen houden dat moment vrij in hun agenda voor je groep. Indien het bezoek laattijdig geannuleerd wordt, mogen ze het bezoek toch factureren. Gelieve dus minstens drie weken op voorhand je bezoek te verplaatsen of annuleren zodat we niet nodeloos kosten moeten aanrekenen. Een groep zonder gids vragen we uiterlijk twee weken vooraf te annuleren, zodat we de kans kunnen geven aan andere groepen om op dat moment te komen.

 

Wat moet ik doen als mijn groep te laat komt voor de rondleiding?

Neem bij vertraging zo snel mogelijk contact op met het onthaal op het nummer +32 479 98 66 12 of op +32 2 507 82 15.

Bij laattijdige aankomst die ons werd meegedeeld, zullen we de rondleiding inkorten met de duur van de vertraging. Als we binnen het kwartier na het gepland begin van het bezoek geen bericht ontvangen, kunnen we de rondleiding helaas niet meer garanderen.

 

Hoe verloopt het onthaal van mijn groep op de dag van het bezoek?

Tenzij anders aangegeven in de schriftelijke bevestiging melden de groepen zich aan in het Paleis voor Schone Kunsten, Ravensteinstraat 23, 1000 Brussel.

De gids(en) wacht(en) zijn/haar/hun groep(en) op aan de Info Desk (Ravensteinstraat 23, 1000 Brussel). Volg de aanwijzingen op de kaart onderaan deze pagina.

De deelnemers aan de groepsrondleiding worden minstens 15 minuten voor aanvang van het bezoek verwacht zodat ze nog even naar de vestiaire kunnen gaan (aan de ingang).

De groepsverantwoordelijke moet zich aanmelden bij BOZAR TICKETS, Ravensteinstraat 16 – recht tegenover de hoofdingang – om het betalingsbewijs voor de gids(en) op te halen of, indien nodig, de ingangstickets te betalen voor zijn of haar groep (zie vraag hierboven ‘Hoe verloopt de betaling van het bezoek?’) 

Als deelnemers individueel een ticket willen kopen, moeten ze dat zeker vooraf doen zodat de rondleiding tijdig kan starten. Het groepstarief is niet van toepassing op deelnemers die een individueel ticket kopen.

 

Waar kan ik iets eten voor of na mijn bezoek?

BOZAR Brasserie en BOZAR Café Victor is dé place to be voor wie nog even wil nagenieten. Info en reservatie via de respectieve websites.

BOZAR beschikt niet over een restaurant waar grote groepen terechtkunnen. Wij bevelen de volgende zaken aan in de buurt waar je kunt picknicken of een hapje eten:

Cafetaria BIP – Brussel Info Plein
Capaciteit: 110 personen
Van 10:00 tot 18:00
Reservatie via: bipforrent@bip.irisnet.be
Koningsstraat 2-4, 1000 Brussel

Cafetaria KBR - Koninklijke Bibliotheek van België
Capaciteit: 50 leerlingen per halfuur
Van 10:00 tot 18:00
Drankje: vanaf € 1,30
Reservatie via: koen.magermans@kbr.be
Kunstberg en Keizerslaan 2, 1000 Brussel

 

Hoe geraak ik in het Paleis voor Schone Kunsten?

Met het openbaar vervoer: bus (27, 29, 38, 63, 65, 66, 71 en 95), tram (92, 94), metro (haltes Centraal Station en Park) en trein (Brussel-Centraal)

Parking: Albertina (Gerechtsplein 16, 1000 Brussel)
Autocarparking van Stad Brussel: Kardinaal Mercierstraat (naast Brussel-Centraal)