Tax Advisor

Als fiscaal verantwoordelijke van het Paleis voor Schone Kunsten beheer je alle fiscale aangelegenheden van de instelling, stel je het fiscaal kader op en draag je zorg voor de correcte toepassing en naleving ervan. Je bent verantwoordelijk voor de opvolging, controle en fiscale bewaking van alle activiteiten van de vennootschap, namelijk

  • Je ontwikkelt en optimaliseert het globale fiscale kader en het fiscale beleid van de onderneming, rekening houdend met al haar activiteiten.   Je zorgt ervoor dat dit kader wordt gerespecteerd.
  • Je analyseert en waarborgt, vanuit fiscaal oogpunt, de contracten en overeenkomsten met de tegenpartijen van de vennootschap, of het nu gaat om artistieke contracten of contracten in verband met ondersteunende diensten. Je controleert en/of stelt de fiscale clausules van deze overeenkomsten op om de risico's te beheersen.
  • Je verstrekt fiscale expertise voor alle activiteiten waarbij de vennootschap betrokken is, je bent het enige aanspreekpunt voor specifieke fiscale vragen en je helpt om hierop een pragmatisch antwoord te geven.
  • Je draagt bij tot de beheersing van de fiscale lasten van de vennootschap en helpt de belastingaangiften te controleren.
  • Je staat in voor de contacten tussen de departementen van de vennootschap en de externe fiscale adviseurs (advocaten, auditkantoren).
  • Je volgt de ontwikkelingen op het vlak van fiscale regelgeving in voor de vennootschap relevante materies en analyseert de implicaties hiervan.
  • Je verzorgt regelmatig opleidingen voor het personeel van de vennootschap over actuele fiscale onderwerpen
  • Je monitort en neemt deel aan de validering van interne procedures met betrekking tot fiscale aspecten, waarbij je de boekhoudkundige dimensies en gevolgen ervan integreert.

Je krijgt een grote mate van autonomie in de uitoefening van je functie en een ruime interventiemogelijkheid in de verschillende werkgebieden van het bedrijf. Jouw rol zal ook de analyse van en deelname aan grotere projecten omvatten, zoals de opzet van een BTW-afdeling of de mogelijkheden voor tax shelter.

Jouw Profiel :

  • Je hebt een Master behaald in Rechten / Economie / Bedrijfskunde / of Fiscaliteit
  • Je hebt een eerste professionele ervaring in de culturele sector in de breedste zin van het woord en/of in een of meer van de fiscale richtingen
  • Je beschikt over competenties op een of meer van de volgende gebieden: BTW, auteursrechten/uitzendrechten, bedrijfsvoorheffingen/artiestenstatuut, vennootschaps- en rechtspersoonlijke belastingen, of je bent bereid deze te verwerven. Boekhoudkundige kennis is een pluspunt.
  • Je beheerst vlot Frans, Nederlands en Engels.
  • Je hebt een grondige kennis van MS Office (Word, Excel, Powerpoint, enz.).
  • Je bent proactief en werkt graag in teamverband
  • Je bent een uitstekende communicator, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je bent contactvaardig, discreet en stressbestendig
  • Je geeft blijk van creativiteit en innovatie: je lost graag problemen op
  • Je hebt belangstelling voor muziek, kunst en cultuur.  Je wenst bij te dragen tot de uitstraling van artiesten en tot de missie van openbare dienstverlening van Bozar.

Ons aanbod

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur, met glijdend uurrooster
  • Maaltijdcheques
  • Een groepsverzekering
  • Een hospitalisatieverzekering na 6 maanden
  • Het woon-werkverkeer met openbaar vervoer 100% vergoed

Interesse?

Stuur je sollicitatie tot uiterlijk 30 mei 2022 naar:

Edwin Udding – HR Coordinator, Paleis voor Schone Kunsten, Ravensteinstraat 23, 1000 Brussel

Tel: 02/507.82.67, Email: jobs@bozar.be

 

Bozar staat open voor de diversiteit van de kandidaten zonder onderscheid in geslacht, geloof, huidskleur, nationaliteit, seksuele voorkeur of handicap. Bozar streeft ernaar de diversiteit van Brussel te weerspiegelen in zowel ons personeel als onze bezoekers. Het is het beleid en de praktijk van Bozar als een werkgever, om gelijke kansen te bieden in alle aspecten van de werkgelegenheid door het verbieden van elke vorm van discriminatie.