Sinds januari 2023 slaat het team Marketing & Communicatie van Bozar een nieuwe richting in en richt het zich op drie strategische doelstellingen: love brand building, customer centricity en futureproofinnovation. Vandaag gebeurt 85% van onze ticketverkoop online. We wensen onze digitale kanalen meer conversie- en data-driven te organiseren om ons digitale publiek te doen groeien, engageren en converteren.
Ben jij een digitale expert met sterke ervaring in data-analyse, lead generation en conversie-optimalisatie? Weet jij hoe onze website te transformeren in een performant verkoopskanaal? Ben jij vertrouwd met lead generation en gepersonaliseerde emailmarketing campagnes? Kan jij ons merk laten groeien met data-driven strategieën voor klantenbinding? Dan ben jij wellicht de ideale kandidaat om ons Marketing & Communicatie team te versterken!
Digital Coordinator
Data-analyse
- Je monitort de ticketverkoopsresultaten, customer/buyer journey op onze website/webshop, de digital customer journey over onze kanalen heen en andere marketing KPI’s zoals de naamsbekendheid en het sentiment op social media.
- Je implementeert datasets op maat van onze doelgroepen doorheen de hele marketing funnel om gepersonaliseerde customer journeys aan te bieden met als doel de conversie van onze website en digitale campagnes te optimaliseren
- Je zet een set op aan digitale meetinstrumenten die nodig zijn om de gewenste metrics in kaart tebrengen.
- Je maakt maandelijkse rapporten op rond de marketing KPI’s
Optimalisatie
- Je weet verkregen inzichten uit de data-analyse te vertalen naar concrete voorstellen en/of acties die bijdragen tot de groei van ons digitale publiek, tot meer engagement en tot meer conversie op onze digitale kanalen.
- Je maakt een actieplan met prioriteiten op voor de optimalisatie van de website/webshop met sterke focus op conversie-optimalisatie. Je volgt de implementatie hiervan op in nauwe samenwerking met onze webmaster, de ICT manager en de website leverancier.
- Je gaat continu op zoek naar manieren om onze resultaten te verbeteren (testen van nieuwe technieken en kanalen, A/B testing, volgen van nieuwe trends…)
Email marketing & automation
- Je bent verantwoordelijk voor alle e-mail marketing campagnes, marketing journeys en marketing automationbinnen Bozar. Je werkt nauw samen met je collega marketing- en communication officers en het content team. Je zet campagnes op, maakt ze meetbaar, analyseert de resultaten en maakt rapportages. Op basis van de resultaten van de campagnes en testprogramma’s (vb. A/B testing) optimaliseer je de e-mailmarketingcampagnes.
Paid media strategy
- Je ontwikkelt een paid media strategie doorheen alle kanalen met het oog op brand awareness en klantenacquisitie. Je werkt hiervoor nauw samen met de social media managers uit het content team. Je hebt een goede kennis van digitale marketingkanalen (PPC, SEO, Display, Programmatic, Paid Social, etc.).
Project management
- Je volgt projecten op op het snijvlak tussen Marketing, ICT en Ticketing en werkt daarvoor intensief samen met de betrokken teams (DAM, digitale schermen in Bozar, Bozar app, email automation, big data …).
Jouw Profiel
- Je beschikt over een bachelor of master in IT, marketing of communicatie en je hebt minstens 5 jaar werkervaring in digitale marketing met een stevige technologische kennis van de digitale tools voor data-analyse, conversie-optimalisatie, CRM, email automation marketing, paid advertising, CMS (drupal), API’s, heatmaps, html …
- Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met data-analyse en professionele data-analyse systemen
- Je bent een early adaptor, houdt van vernieuwing en volgt de technieken van growth marketing op de voet.
- Je beschikt over een sterk analytisch vermogen én je denkt ook erg creatief en out-of-the-box.
- Je bent een teamplayer en je deelt je kennis graag met collega’s
- Je houdt van verandering en het mee begeleiden van een team doorheen een veranderingsproces
- Je bent zeer gedreven en hand’s on en vastbesloten om het digitale publiek van Bozar maximaal te doen groeien door de beste digitale beleving aan te bieden.
- Als je drietalig (NL/FR/EN) bent, is dit een pluspunt
Ons aanbod
- Een uitdagende, heel gevarieerde job in een culturele omgeving in een jong en dynamisch team.
- Een voltijds contract van onbepaalde duur, met glijdend uurrooster.
- Maaltijdcheques.
- Een hospitalisatieverzekering na 6 maanden.
- Een groepsverzekering
- Het woon-werkverkeer met openbaar vervoer 100% vergoed.
Interesse?
Stuur je CV en motivatiebrief voor 12 april 2023 naar Paleis voor Schone Kunsten, Edwin Udding - HR Coordinator, Ravensteinstraat 23, 1000 Brussel, Tel: 02/507.82.67, Email: jobs@bozar.be.
Bozar staat open voor de diversiteit van de kandidaten zonder onderscheid in geslacht, geloof, huidskleur, nationaliteit, seksuele voorkeur of handicap. Bozar streeft ernaar de diversiteit van Brussel te weerspiegelen in zowel ons personeel als onze bezoekers. Het is het beleid en de praktijk van Bozar als een werkgever, om gelijke kansen te bieden in alle aspecten van de werkgelegenheid door het verbieden van elke vorm van discriminatie.