"We zijn begonnen met het maken van de Realistic Kissing Simulator naar aanleiding van een gesprek over hoe we de zachte, veerbare fysica van tongen en lippen kunnen simuleren. Het spel groeide organisch vanaf dat punt terwijl we het ontwikkelden - het verkennen van de inherente ongemakkelijke intimiteit van de simulatie en de focus op belichaming, en manieren om de navigatie van toestemming structureel te integreren."
Loren Schmidt is een computerartist en gamedesigner wiens werken onder andere Star Guard, STRAWBERRY CUBES, Realistic Kissing Simulator (met Jimmy Andrews), beads of orange glass en http://inflorescence.city (met Everest Pipkin) omvatten. Ze zijn toegewijd aan eindeloze experimentatie en het verkennen van menselijke ervaringen en queerness via minimalistische, lo-fi systemen.
Jimmy Andrews is een softwareontwikkelaar en gamedesigner wiens werken onder andere How to Be a Tree (met B Kinney), Realistic Kissing Simulator (met Loren Schmidt) en Mr. Heart Loves You Very Much omvatten. Hij werkt momenteel aan Unreal Engine, waar hij nieuwe artistieke tools en geometrische algoritmes ontwikkelt.