Bozar Arcade: Love and Emotions in Video Games

Realistic Kissing Simulator

door Jimmylands

Wat een vreemd fenomeen is die menselijke gewoonte van tongzoenen toch! De biologie mag dan wel verklaren dat het een kwestie is van controle van het immuunsysteem van een potentiële partner, maar dat maakt die zoen niet minder bizar. En dat is precies waar het bij de 'Realistic Kissing Simulator' om draait: alle excentriciteiten van de zoen laten zien, met humor en geklungel. Ontdek de mock ups voor de 'Realistic Kissing Simulator'.

"We zijn begonnen met het maken van de Realistic Kissing Simulator naar aanleiding van een gesprek over hoe we de zachte, veerbare fysica van tongen en lippen kunnen simuleren. Het spel groeide organisch vanaf dat punt terwijl we het ontwikkelden - het verkennen van de inherente ongemakkelijke intimiteit van de simulatie en de focus op belichaming, en manieren om de navigatie van toestemming structureel te integreren."
- Loren Schmidt en Jimmy Andrews

Loren Schmidt is een computerartist en gamedesigner wiens werken onder andere Star Guard, STRAWBERRY CUBES, Realistic Kissing Simulator (met Jimmy Andrews), beads of orange glass en http://inflorescence.city (met Everest Pipkin) omvatten. Ze zijn toegewijd aan eindeloze experimentatie en het verkennen van menselijke ervaringen en queerness via minimalistische, lo-fi systemen.

Jimmy Andrews is een softwareontwikkelaar en gamedesigner wiens werken onder andere How to Be a Tree (met B Kinney), Realistic Kissing Simulator (met Loren Schmidt) en Mr. Heart Loves You Very Much omvatten. Hij werkt momenteel aan Unreal Engine, waar hij nieuwe artistieke tools en geometrische algoritmes ontwikkelt.